2024-ben egy híresség szépségárujának hírei általában fáradt sóhajjal és szemforgatással találkoznak. 2021 és 2022 sikere óta több mint 30, 40, 50? – Ezen a ponton már elvesztettük a számolást – hírességek által támogatott szépségvállalkozás van a piacon, és belefáradtunk. Mindet láttuk. Mindet kipróbáltuk. Valóban, néhány ezek közül lenyűgöző és megérdemli a nekik járó dicséretet, de a legtöbb gyakran csak könnyű bevételszerzésnek tűnik a hírességek számára.
Mit lehet mondani Beyoncé nagyon várt hajápoló vonaláról, a Cécred-ről? A név tiszteletadás Beyoncé számára (hasonlóan a közelmúltban bevezetett parfümhöz, a Cé Noirhoz), és a találgatás és a közösségi oldalak ugratásának egy éve után a nyolcrészes tisztítók, leave-in termékek és intenzív kezelések gyűjteménye megjelent a piacon. A BeyHive izgatottan zsong. Őszintén szólva, még a szerkesztõk is izgatottak voltak emiatt a vonal miatt, mert amilyen nehezen megfogható Bey, a Cécred úgy érzi, hogy az utóbbi időben az első alkalom rajongóknak (és szépségápolási szerkesztőknek) jobban megismerni az énekesnőt személyesebben – és csatlakozhatnak a nagyon részletes, órákig tartó hajápolási rituáléjához.
Beyoncé édesanyja, Tina Knowles, nagy szerepet játszott a Cécred fejlesztésében. Hat évig dolgozott együtt az énekesnővel, hogy életre keltse a márkát – amelyet teljesen Beyoncé finanszírozott. Knowles elhozta szalonbeli tapasztalatait és szakértelmét a Cécredhez, valamint ismereteit Bey hajának fejlődéséről (és annak ápolásáról) a sztár több évtizedes karrierje során.
Most, hogy a termékek hivatalosan is megjelentek a piacon, meg kell tudnunk: Megérdemli-e Cécred a hype-ot? Valóban működnek a termékek minden hajtípuson és hajtextúrán? Három szerkesztő három különböző hajtípussal, textúrával és színnel próbálta ki minden Cécred terméket. Az alábbiakban Jessica Cruel, az egyik szerkesztő osztja meg tapasztalatait, akinek 4B haja van, Paige Stables, a szépség rovatvezetője, akinek vékony, hullámos, melírozott haja van, és Talia Gutierrez, a Speciális Projektek menedzsere, akinek vastag, hullámos, cikkcakkos fürtjei vannak.
Ezek az őszinte véleményeik.
Mi ez: Nem egészen sampon, de nem is pontosan egy radír, ez az enyhén szemcsés, többcélú tisztító jól habzik, és tele van hámlasztó összetevőkkel – köztük fűzfa kéreggel, teafa olajjal és mikroselullózzal (apró növényi rostok) –, hogy óvatosan (nagyon óvatosan) eltávolítsa az elhalt bőrsejteket és magába szívja a felesleges olajat a fejbőrön.
A niacinamid is feltűnik itt, amely, Mona Gohara MD, a connecticuti székhelyű, igazolt bőrgyógyász szerint, előnyös lehet a fejbőr általános egészségére. „A fejbőr olyan, mint a talaj, optimálisan biztosítva a haj növekedésének körülményeit” – magyarázza. „A fejbőr olyan, mint a többi bőr. Végül is a fejbőr csak néhány milliméterre van a homlok mögött. Így a niacinamide előnyös hatásai, amelyeket az arcápolási rutinunkban élvezünk, a fejbőr számára is előnyösek lennének.”
Ezek az előnyök közé tartozik a gyulladás csökkentésének, a keratin megőrzésének és antioxidánsként való működésének lehetősége. Egy 2021-es tanulmány megállapította, hogy a niacinamide szerepet játszhat a haj növekedésében is. Úgy csinálja ezt, hogy „megakadályozza az oxidatív stressz okozta sejtöregedést és a hajtüszők korai katagén fázisba lépését” – mondja Dr. Gohara. Ez azt jelenti, hogy ennek a radír-sampon hibridnek a használata elősegíti a haj növekedését? Nem, de mindenképpen nem árt, ha niacinamide van a formulában.
Az illata kapcsán ez az egyetlen termék, amely eltér az érzéki oud élménytől, amit a többi termék nyújt. Tesztelőink az illatát „friss, de élénkítőként” jellemezték: Ha egy citromnak egy York Peppermint Pattille lenne babája, pont ilyen illata lenne ennek az anyagnak. Finom?
Jessica Cruel, vezető szerkesztő: A Cécred termékek többségét a szalonban próbáltam ki egy bemutató eseményen, ahol a 4B hajam selyemnyifferé változtatták. A fejbőröm és a hajszálaim mikroszkopikus szintű vizsgálata után, Kari Williams PhD, a márka hajszakértője és oktatási vezetője, azt javasolta, hogy a kijelölt fodrászom a samponos öblítés előtt alkalmazza a radírt, mivel zsíros pelyhek épültek fel (általában gyógyszeres sampont használok a seborrheás dermatitisz kezelése érdekében).
A fodrász a hajamat elválasztva és a terméket alkalmazva a formula selymes érzést keltett, és enyhe hűsítő hatást éreztem. Ez a fejbőr radír nem dörzsölős; a cellulóz gömböcskék inkább pattognak, mint csúsznak, és nem adja meg ugyanazt a fejbőr-vakarós érzést, amit gyerekkoromban éreztem az anyám ölében ülve (ez egy fekete haj hagyomány, amely, mellesleg, nagyon rossz a fejbőröd számára). Egy kicsit több keménységgel rendelkező fejbőrradírt preferálok.
A teljes Cécred kollekció, amely a piaci masstige kategóriába illeszkedik, 20 és 52 dollár között kapható a cécred.com oldalon. Egyértelmű, hogy a Cécred igyekszik egy kis luxust hozni a természetes haj piacára (bár a vonal nemcsak a természetes hajra vonatkozik, hanem középpontba helyezi a fekete embereket, akik Bey fanbázisának többségét alkotják). Határozottan vannak hasonló termékek a piacon kevesebbért, de szerintünk Bey lehetőségeket ad nekünk. Most, amikor már több lehetőségünk van, ha olyan márkákról van szó, amelyeket minden hajtípusra lehet használni. A Queen Bey uralkodása a szépségiparban még csak most kezdődött.